På svenska 

Köp- och leveransvillkor

Alla priser som anges i butiken innehåller mervärdesskatt (moms) 24 procent. Om du har frågor gällande köp och leverans kan du ta kontakt per epost på adressen pia@designbyp.fi eller vardagar kl. 10–17 per telefon +358-45-151 7877 (vi betjänar på svenska).

Beställning

Då du gjort din beställning får du en orderbekräftelse per epost med information om din beställning. Spara orderbekräftelsen.

Betalning

Produkterna samt leveranskostnader betalas i samband med beställningen. På nätet har du via Klarna Checkout betalningsalternativen Aktia, Sparbanken, S-banken, Nordea, Andelsbanken, Danske bank, Visa, Master Card, faktura 14 dagar samt avbetalning. 

Förskottsbetalning

Välj betalningsalternativ Förskottsbetalning i samband med din beställning. Då vi erhållit betalning, postar vi varorna. Betala in på konto: FI58 3131 1001 8036 53. Ange ditt eget namn som referens i samband med betalningen.

Leverans

Vi återanvänder förpackningsmaterial så långt det går för att på så sätt minska på miljöbelastningen av produkterna.

Ditt paket skickas per post. Minimipris för ett Smartpost-paket är 5,90 euro, för Economy-postpaket är minimipris 5,90. Vill du beställa från utlandet, ta kontakt så reder vi ut leveranskostnader för din beställning.

Din beställning levereras till Posten 1–3 dagar efter att du gjort din beställning. Om en vara skulle vara slut kan leveranstiden bli längre.

Ångerrätt

Du har 14 dagars returrätt på din beställning. Ta genast kontakt med oss om du vill returnera en vara. Produkten du returnerar ska vara hel och oanvänd. Du står själv för returfrakten.

Reklamation

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt vara eller fel vara ska du kontakta oss så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. OBS! Innan du returnerar den defekta/fellevererade varan ska du kontakta oss på 045-151 7877 eller pia(at)designbyp.fi för att få reklamationen godkänd och returportot betalt.

Leveransskador

Kontrollera förpackningen genast då du hämtar den på posten. Om paketet är skadat ska du omedelbart göra en reklamation till posten. Ta också kontakt med oss.